lunes, 24 de febrero de 2014

Fes una descripció el més acurada possible del teu mestre ideal i de la teva escola ideal

És molt complicat fer una descripció detallada sobre com ha de ser el mestre i l’escola ideal, ja que és un concepte de caire individual i molt personal.  On cada persona demanarà unes qualitats diferents que responguin a les demandes que necessita un mateix.

Sobre el concepte de mestre ideal a continuació exposaré els següents aspectes:

El perfil d’un docent ideal dins una societat democràtica i canviant, ha d’estar dispost a aprendre constantment i adaptar-se a les noves situacions. Degut a que ell ha de transmetre la seva professionalitat davant la societat.
A més, el docent és un guia pels nens on ha d’inculcar i ensenyar diverses paraules que comporten molt d’esforç i dedicació com: escoltar, comprendre, no cridar, respecte, etc.

També, el docent ha de saber quins són els seus límits i que mostri seguretat a l’hora d’exposar els seus arguments. No ens hem d’oblidar que ha d’estimular a tots els alumnes per tal que la motivació sigui una actitud present a l’aula. Tenint en compte els ritmes evolutius, virtuts i debilitats.

Actualment, es quasi impossible trobar aquest mestre ideal, ja que la visió del docent ha anat canviant a llarg de la historia. Molts d’ells, treballen com a mestre per vocació on transmeten valors positius. Però d’altres, que com a essers humans, hi ha moments on es senten atabalats per la feina o no reben suport dels altres. Per aquestos motius, es vol exigir al mestre que exerceixi com a docent ideal, però no tenint aquell reconeixement social i econòmic que es mereixen.

A continuació, explicaré des del meu punt de vista, algunes característiques que ha de tenir el mestre ideal:
  •  Dominar els seus coneixements i continguts pedagògics del seu propi àmbit.
  •  Utilitza el seu criteri professional i selecciona els continguts més adequats a cada nivell educatiu.
  •  Desenvolupa una pràctica basada en el diàleg i la relació entre pràctica i teoria.
  • Reflexiona sobre el seu rol i detecta possibles errades.
  • Ajuda als seus companys i alumnes a desenvolupar coneixements, valors i habilitats.
  • Ha de actualitzar-se constantment dins de l’àrea tecnològica, ja que la societat està canviant diàriament.
D’altre banda, sobre el concepte d’escola ideal està molt relacionat amb la imatge de docent ideal. Al llarg de la historia, el concepte ha anat modificant-se i la societat demana altres serveis que anteriorment mai hagués passat.

Per a jo, una escola ideal és aquella que atent les demandes de la societat i té un projecte de centre pedagògic. A més, ha de ser un centre de caire inclusiu, on no hi hagi nens discriminats per alguna raó.

Un altre aspecte a comentar sobre com ha de ser el centre educatiu ideal és saber quina organització té tant a nivell d’espai com d’equip educatiu. On tots els professionals que hi treballin tinguin el mateix objectiu a seguir. Ha d’existir dins el centre un clima positiu que estimuli el bon desenvolupament. També, és important que les famílies puguin participar dins la comunitat.

Actualment, el centre ha de disposar d’una bona gestió econòmica. Ja que amb el poc pressupost que un disposa, ha de cobrir les necessitats dels alumnes. No oblidant del que diu el currículum i quines exigències educatives i culturals demanen. A més, ha d’estar obert a possibles canvis i tendències de la societat, ja que un mateix tema es pot observar de diferents perspectives.

Algunes característiques que ha de tenir l’escola, des del meu punt de vista, són les següents:
  •  Un centre educatiu inclusiu, on tots els companys i docents es sentin acollits per la comunitat educativa.
  • La seva avaluació es realitzi al llarg del curs, observant tot el procés d’ensenyament i no només uns paràmetres que ha pactat l’equip educatiu en un moment puntual.
  • Crear un espai obert a la comunitat i a la societat, on l’escola formés part del poble. Fent un centre educatiu democràtic i  participatiu.
  • Atendre a la diversitat dels alumnes, tenint un assessorament, reunions periòdiques, col·laboració amb les famílies, etc. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario