Actualment, l’educació
és un tema de gran preocupació per a la societat. Alguns dels temes que crec
que més preocupen són els següents:
L’elevat índex de fracàs
escolar. On un gran percentatge d’alumnes no acaben els estudis obligatoris. Fent així, una imatge
negativa del sistema educatiu. Segons el document de PISA, els resultats del
nostre país són molt baixos en comparació a altres països. Això dóna com a
resultat que necessitem un gran canvi i una transformació en el sistema
educatiu.
En relació a la política,
estem constantment en reformes educatives que mai podem saber el resultat, ja
que no donen temps a una llei estable. Per part de l’administració i la
societat, molts d’ells desconfien dels professionals del sector educatiu. A més,
hi ha un petit percentatge que creen una desconfiança entre famílies i
professorat.
En quant al sistema
educatiu no s’adapta a la diversitat sinó a la comoditat de la societat. Al currículum
hi ha uns conceptes molt simples que es poden dur a terme però en la realitat podem
observar que molts de centres no fomenten la creativitat i la curiositats dels
alumnes, sinó que en la majoria de les situacions les anul·len.
A més, hi ha molta
confusió entre els termes educació, ensenyament i aprenentatge. L’educació és
un procés de socialització formal dels ciutadans d’una societat. En canvi, l’ensenyament
és l’aplicació dels plans i programes que recau directament als docents. Per últim,
el concepte d’aprenentatge és el procés que es centra a l’alumne, és un procés cognitiu
i evolutiu.
Molts de ciutadans
pensen que els alumnes només aprenen a l’escola però en realitat, no és
veritat. Ja que aprenen en tots els moments com: xares socials, mitjans de comunicació,
art, etc.
En quant al rol del
docent podem dir que és un tema d’interès. Ja que són ells qui apliquen els
programes, currículums i avaluacions. El mestre és qui ensenya a com aprendre,
s’adapta a les situacions diàries. A més, en moltes situacions, fan de pares, metges, psicòlegs, etc.
No hay comentarios:
Publicar un comentario