martes, 25 de febrero de 2014

Quins temes de l’etapa 0-3 són els què més t’interessen a tu?

Per a jo els temes més important dins de l’etapa educativa de 0-3 són els següents:

Que el centre infantil compleixi amb les normatives vigents com: personal qualificat, mesures d’higiene i seguretat, etc. Per a jo és molt important el nombre de ràtio que té el centre, ja que això diu de manera indirecta com treballa el centre. Que el personal del centre promogui els hàbits d’higiene així com les rutines. També, que les aules estiguen ben il·luminades de manera natural i tinguin una bona neteja.

La seva metodologia sigui de caire experimental i no facin ús de quadernet o fixetes. Tal com ens expliquen els autors com Montessori o les germanes Agazzi, que els nens aprenguin experimentant i observant el que hi ha al seu voltant.

L’atenció que rebin els alumnes sigui individualitzada. Tenint present l’estimulació del nen segons la seva edat. A més, que els alumnes puguin expressar les seves emocions i canalitzar els conflictes. Que ofereixi una estimulació organitzada i adequada a nivell maduratiu de cada nen i no a nivell grupal. Que les paraules diversitat i inclusió les tinguin present.

L’avaluació es basi en tot el procés evolutiu i no només en uns paràmetres que s’utilitzen de manera puntual. Que cada aula tingui la seva programació ben estructurada i que hi hagi activitats de caire sensorial i psicomotrius. El centre tingui les portes obertes i faci participar a les famílies, mostrant un clima positiu i de col·laboració. A més, si el centre ofereix el servei de menjador, saber si el menjar el fan al propi centre o no, si la dieta cobreix els valors nutricionals, etc.

De segur que uns dels temes més importants, però que a la vegada, ha de ser obvi són: no a la discriminació, al maltracta, l’abús, etc.


Crec que de manera breu podríem dir que el centre ha de ser qualificat i professional. 

1 comentario:

  1. Bon inici de blog, pensa a posar etiquetes d'acord a les competències de l'assignatura

    ResponderEliminar