A continuació adjunt una taula amb les característiques del pla
d'acció i el pla de millora.
- PLA D'ACCIÓAvaluacióEls alumnes obtenen baixos resultats en competència lectora.CausesPocs hàbits lectors a les famíliesMoltes hores a les pantallesConseqüènciesNo entenen els problemes matemàticsNo entenen el que se'ls hi demanaAccióPotenciar la lectura a totes les àrees i nivellsActivitatsFer una hora de lectura semanal
- PLA DE MILLORAAvaluacióEls alumnes obtenen baixos resultats en comprensió lectora.AccióPromoure a totes les àrees la comprensió lectora.ActivitatsRecopilar els textos més emprats a cada àrea.Acordar un protocol (quan i com) sobre com treballar cada text i incluir-lo a cada SDAplicar-ho i avaluar amb indicadors.Indicador d'assolimentUn 95% dels mestres han participat en la redacció i aplicació d'un protocol de lectura a totes les àrees.
D'aquestes dues taules podem deduir que el pla de millora hi ha un
proces d'avaluació, on els alumnes aprenen una cosa de manera
concreta amb una ítems concrets i la tasca es més qualificada. Per
tant, tots els canvis que es produeixen porten una reflexió i una
avaluació per saber quin és el seu proces.
A més, tots els docents han de saber fer una autoavaluació per de
saber si la nostra tasca la fem correctament o no. Hem de saber
quines coses funcionen i quines altres poden millorar-se. Els docents
han de saber què és allò que ens causa problema i com podem
solucionar-ho.
Les característiques que tenen el pla de millora són:
- Va lligada a una avaluació formativa.
- Implicació del professorat i no només de l'alumnat.
- Ha de beneficiar a tot l'alumnat.
- Hem de recollir evidències.
L'avaluació ha de servir per animar i consolidar aquell projecte que
tenim plantejat. L'objectiu de l'avaluació no es veure què ens
falta per complicar sinó quines pautes hem de seguir per arribar a
la nostra fita inicial. Hem de trobar l'equilibri entre el que és bo
i el que és millor, a més de tenir present el context i la situació
d'aquell moment.
Hem d'aprendre a avaluar-mos a un mateix per desprès saber fer una
correcta avaluació als nostres alumnes. Què volem avaluar i
millorar? L'avaluació ha de ser interna i externa i tot aixo implica
tenir present un bon pla de millora.
No hay comentarios:
Publicar un comentario