sábado, 24 de mayo de 2014

Pla d'acció o pla de millora?

A continuació adjunt una taula amb les característiques del pla d'acció i el pla de millora.
PLA D'ACCIÓ
Avaluació
Els alumnes obtenen baixos resultats en competència lectora.
Causes
Pocs hàbits lectors a les famílies
Moltes hores a les pantalles
Conseqüències
No entenen els problemes matemàtics
No entenen el que se'ls hi demana
Acció
Potenciar la lectura a totes les àrees i nivells
Activitats
Fer una hora de lectura semanal
PLA DE MILLORA
Avaluació
Els alumnes obtenen baixos resultats en comprensió lectora.
Acció
Promoure a totes les àrees la comprensió lectora.
Activitats
Recopilar els textos més emprats a cada àrea.
Acordar un protocol (quan i com) sobre com treballar cada text i incluir-lo a cada SD
Aplicar-ho i avaluar amb indicadors.
Indicador d'assoliment
Un 95% dels mestres han participat en la redacció i aplicació d'un protocol de lectura a totes les àrees.

D'aquestes dues taules podem deduir que el pla de millora hi ha un proces d'avaluació, on els alumnes aprenen una cosa de manera concreta amb una ítems concrets i la tasca es més qualificada. Per tant, tots els canvis que es produeixen porten una reflexió i una avaluació per saber quin és el seu proces.

A més, tots els docents han de saber fer una autoavaluació per de saber si la nostra tasca la fem correctament o no. Hem de saber quines coses funcionen i quines altres poden millorar-se. Els docents han de saber què és allò que ens causa problema i com podem solucionar-ho.

Les característiques que tenen el pla de millora són:
  • Va lligada a una avaluació formativa.
  • Implicació del professorat i no només de l'alumnat.
  • Ha de beneficiar a tot l'alumnat.
  • Hem de recollir evidències.
L'avaluació ha de servir per animar i consolidar aquell projecte que tenim plantejat. L'objectiu de l'avaluació no es veure què ens falta per complicar sinó quines pautes hem de seguir per arribar a la nostra fita inicial. Hem de trobar l'equilibri entre el que és bo i el que és millor, a més de tenir present el context i la situació d'aquell moment.

Hem d'aprendre a avaluar-mos a un mateix per desprès saber fer una correcta avaluació als nostres alumnes. Què volem avaluar i millorar? L'avaluació ha de ser interna i externa i tot aixo implica tenir present un bon pla de millora.


No hay comentarios:

Publicar un comentario