El mètode R5 trobem cinc fases on cada una d'elles té una
estructura pròpia i una dinàmica a seguir. Les fases són les
següents:
- R1: es una situació viscuda dins l'aula. On s'explica que ha passat.
- R2: reconstrueixen el fer posteriorment. Identificar els elements que intervenen en el pensament i acció docent.
- R3: fan una reflexió individual. Es fan preguntes com: què m'inquieta d'allò observat a l'aula?, com m'agradaria que fos...?, com ho podria aconseguir...?, quines implicacions tendria...?, etc.
- R4: reflexionen a nivell col·lectiu o compartida i contrastada.
- R5: planificació d'una nova intervenció. Per aixo es fan marcar uns indicadors, preveuen les dificultats i responen a les preguntes què, qui, com i per què.
Per dur a terme el Mètode R5, a continuació exposaré una graella
amb les pautes a seguir:
- INTERROGANTSDESCRIPCIÓ DE LES FASESDEL PROJECTEQuin canvi i per què1. ORIGEN I JUSTIFICACIÓAnàlisis de les necessitats sentidesJustificació del projecteContext on es desenvolupa.En què es fonamenta aquest canvi2. MARC CONCEPTUALPlantejament teòric de referenciaReferencies bibliogràfiques sobre el temaPer a què aquest canvi3. OBJECTIUS O ESTAT DESITJATExposició clara i precisa dels objectius del projecteQuè canvia4. ÀMBITEn què consisteix aquest canviElements curricular afectatsCom es duu a terme5. ESTRATEGIES I RECURSOSAccions i tasques que cal dur a termeRecursos, mitjans, instrumentsQuan es duu a terme6. ETAPES DEL DESENVOLUPAMENTFixació a terminis realsSeqüenciacióQuè, com i quan avaluar7. AVALUACIO DEL PROJECTE I RETROALIMENTACIÓIndicadors per a la avaluacióResolució d'obstaclesTècniques i estratègies d'observació i avaluació del projectePropostes de canvi
No hay comentarios:
Publicar un comentario