viernes, 13 de junio de 2014

Mètode R5

El mètode R5 trobem cinc fases on cada una d'elles té una estructura pròpia i una dinàmica a seguir. Les fases són les següents:
  • R1: es una situació viscuda dins l'aula. On s'explica que ha passat.
  • R2: reconstrueixen el fer posteriorment. Identificar els elements que intervenen en el pensament i acció docent.


  • R3: fan una reflexió individual. Es fan preguntes com: què m'inquieta d'allò observat a l'aula?, com m'agradaria que fos...?, com ho podria aconseguir...?, quines implicacions tendria...?, etc.
  • R4: reflexionen a nivell col·lectiu o compartida i contrastada.
  • R5: planificació d'una nova intervenció. Per aixo es fan marcar uns indicadors, preveuen les dificultats i responen a les preguntes què, qui, com i per què.

Per dur a terme el Mètode R5, a continuació exposaré una graella amb les pautes a seguir:
INTERROGANTS
DESCRIPCIÓ DE LES FASES
DEL PROJECTE
Quin canvi i per què
1. ORIGEN I JUSTIFICACIÓ
Anàlisis de les necessitats sentides
Justificació del projecte
Context on es desenvolupa.
En què es fonamenta aquest canvi
2. MARC CONCEPTUAL
Plantejament teòric de referencia
Referencies bibliogràfiques sobre el tema
Per a què aquest canvi
3. OBJECTIUS O ESTAT DESITJAT
Exposició clara i precisa dels objectius del projecte
Què canvia
4. ÀMBIT
En què consisteix aquest canvi
Elements curricular afectats
Com es duu a terme
5. ESTRATEGIES I RECURSOS
Accions i tasques que cal dur a terme
Recursos, mitjans, instruments
Quan es duu a terme
6. ETAPES DEL DESENVOLUPAMENT
Fixació a terminis reals
Seqüenciació
Què, com i quan avaluar
7. AVALUACIO DEL PROJECTE I RETROALIMENTACIÓ
Indicadors per a la avaluació
Resolució d'obstacles
Tècniques i estratègies d'observació i avaluació del projecte
Propostes de canvi


No hay comentarios:

Publicar un comentario