Aquest article ens vol explicar com influeix
la naturalesa amb els ritmes dels nens. Les tasques de pensar, parlar,
discutir,... ens ha ajudat a definir el concepte d’escola, alumnes i docents.
L’escola forma part del barri on es troba
situat. Els canvis que fan han de visibles amb coherència entre allò que creuen
els professionals i allò que fan al centre. Però sempre han de ser els nens els
protagonistes del seu aprenentatge i experiències.
Alguns aspectes que ens diu l’article són els següents:
La presa
de consciencia de les nostres realitats: El centre ha
de treballar els continguts a partir de la realitat amb els espais tan
interiors com exteriors. La decoració del centre reflecteix la uniformitat de l’activitat
escolar típica.
L’escola
a l’aire lliure: les primeres relacions que
estableixen els alumnes es fan a l’aire lliure. així que tots aquestos espais
han de tenir un plantejament educatiu per augmentar les experiències positives.
A més, han de respectar el temps i ritme de la naturalesa ja que són pausats. Cada
nen necessita un procés i unes condicions adequades i individualitzades. Totes
les activitats plantejades a l’aire lliure fan explorar i gaudir de la naturalesa
com: olors, textures, sons, moviments, etc. El docent ha de saber combinar el
joc i la vida quotidiana.
L’organització
i el temps a l’escola: la programació de l’aula ens
faciliten diferents estratègies per tenir temps per escoltar, observar,
conversar,trobar l‘equilibri, etc. Però mai deixar de banda els objectius
lineals i donar resposta a les necessitats bàsiques. Així que un bon docent ha
de saber respectar el ritmes i temps de tots els alumnes, tenint sempre una coherència
professional.
Com a resum, puc destacar que tots els nens
necessiten tenir contacte amb la naturalesa. A més, com ens diu Fröbel “El marc
idoni per al desenvolupament de l’infant és l mateixa naturalesa a qual l’infant està indistintament referit i
vinculat, ja que é el seu medi” . També, un centre educatiu ha de tenir un
projecte viu i amb possibilitat de fer canvis i millorar la seva practica pedagògica.
Imatge de: http://www.kidszone.es/naturalezasolidaridad/

No hay comentarios:
Publicar un comentario