lunes, 7 de abril de 2014

Article: El temps i els ritme de la naturalesa.

Aquest article ens vol explicar com influeix la naturalesa amb els ritmes dels nens. Les tasques de pensar, parlar, discutir,... ens ha ajudat a definir el concepte d’escola, alumnes i docents.
L’escola forma part del barri on es troba situat. Els canvis que fan han de visibles amb coherència entre allò que creuen els professionals i allò que fan al centre. Però sempre han de ser els nens els protagonistes del seu aprenentatge i experiències.

Alguns aspectes que ens diu l’article són els següents:

La presa de consciencia de les nostres realitats: El centre ha de treballar els continguts a partir de la realitat amb els espais tan interiors com exteriors. La decoració del centre reflecteix la uniformitat de l’activitat escolar típica.

L’escola a l’aire lliure: les primeres relacions que estableixen els alumnes es fan a l’aire lliure. així que tots aquestos espais han de tenir un plantejament educatiu per augmentar les experiències positives. A més, han de respectar el temps i ritme de la naturalesa ja que són pausats. Cada nen necessita un procés i unes condicions adequades i individualitzades. Totes les activitats plantejades a l’aire lliure fan explorar i gaudir de la naturalesa com: olors, textures, sons, moviments, etc. El docent ha de saber combinar el joc i la vida quotidiana.

L’organització i el temps a l’escola: la programació de l’aula ens faciliten diferents estratègies per tenir temps per escoltar, observar, conversar,trobar l‘equilibri, etc. Però mai deixar de banda els objectius lineals i donar resposta a les necessitats bàsiques. Així que un bon docent ha de saber respectar el ritmes i temps de tots els alumnes, tenint sempre una coherència professional.


Com a resum, puc destacar que tots els nens necessiten tenir contacte amb la naturalesa. A més, com ens diu Fröbel “El marc idoni per al desenvolupament de l’infant és l mateixa naturalesa  a qual l’infant està indistintament referit i vinculat, ja que é el seu medi” . També, un centre educatiu ha de tenir un projecte viu i amb possibilitat de fer canvis i millorar la seva practica pedagògica. 


Imatge de: http://www.kidszone.es/naturalezasolidaridad/

No hay comentarios:

Publicar un comentario