miércoles, 9 de abril de 2014

Activitats de la jornada: algunes preguntes per a la reflexió.

En la pantalla digital, na Carme, ens ha facilitat un horari d’un grup de 0-1 anys d’una escoleta on hem de respondre les següents preguntes. L’horari estava compost de fer cada dia les mateixes activitats i/o rutines:
7:30 a 8:30
Esmorzar
8:30 a 9:30
Dibuix i aprenentatge de coneixement de les lletres
9:30 a 10:30
Aprenentatge de nombres i jocs
10:30 a 11:00
Descans
11:00 a 12:00
Cançons educatives
12:00 a 13:00
Dinar
13:00 a 14:00
Descans
14:00 a 15:30
Jocs lúdics
  1. Quines són les necessitats que es contemplen a aquest horari?

Les necessitats que es poden observar en aquest horari són: menjar (esmorzar i dinar) dormir i activitats cognitives com cançons, plàstica, jocs lúdics, etc.
    1. Quines rutines hi ha entorn a aquestes necessitats?
Les rutines que es poden veure estan molt relacionades en cobrir les necessitats bàsiques dels alumnes com és:
  • El moment de l'esmorzar i dinar.
  • Moment del descans.
  • Activitats de comprensió (exercicis de nombres, lletres i cançons), creativitat (dibuix i plàstica) i lúdiques (jocs i cançons).
    1. Quins objectius educatius hi ha implícits a aquest horari?
És molt difícil dir quins objectius tenen a l'aula, ja que ens manca molta informació com: metodologia del centre, necessitats bàsiques que volen cobrir, barriada on es troba, nivell econòmic de les famílies, etc. Però amb l'horari que disposem poden dir els següents objectius:
  • respectar els ritmes individuals de cada un dels alumnes.
  • Cobrir les necessitats bàsiques com menjar i dormir.
  • Fomentar la creativitat, fomentant activitats lúdiques i cognitives.
    1. Hi ha similituds entre l’horari de la vostra escoleta i amb aquest horari?
La veritat que no hi ha moltes similituds ja que alternaven diferents activitats com taller, psicomotricitat, projecte,... Les úniques similituds que hi trobo en relació a la meva escoleta era cobrir les necessitats bàsiques com menjar, dormir i higiene. En aquest horari no apareix la higiene i nosaltres era un punt molt important.
    1. Quina concepció educativa hi ha darrera aquest horari? I darrera del vostre?
Crec que aquest centre vol avançar contigus per les edats que tenen els alumnes. Deixen de banda continguts tan importants com l'expressió, art, panera de tresors, higiene, tallers, ambients, etc.
Crec que el seu interes es mirar els resultats i no contemplen els proces educatiu dels alumnes. Penso que les activitats de nombres i lletres no són adequades a la seva edat, en canvi, podrien fer activitats d'exploració i manipulació de diferents objectes i aixi podien observar diferents textures, mides, formes, colors, etc.
    1. Que passa entre rutines?
Entre les necessitats bàsiques com dormir i menjar, podrien alternar diferents activitats cognitives com: dibuix, nombres i lletres, jocs, etc. En un horari de l'etapa infantil s'ha d'intercalar activitats relaxades amb aquelles més mogudes.
               7.  Aquest horari es mantindrà en el proper cicle (3-6)?
Penso que aquest horari està més adreçat a l'etapa de 3-6 que no pas de 0-3. Així que esperc que els nens de 3-6 ho compleixin, ja que sinó em donara a pensar que potser amb 3 anys ja faran sumes i restes. A més, cada curs escolar hauran d'aplicar i augmentar el nivell de comprensió, per tal de motivar-los.    

No hay comentarios:

Publicar un comentario