En la
pantalla digital, na Carme, ens ha facilitat un horari d’un grup de
0-1 anys d’una escoleta on hem de respondre les següents
preguntes. L’horari estava compost de fer cada dia les mateixes
activitats i/o rutines:
- 7:30 a 8:30Esmorzar8:30 a 9:30Dibuix i aprenentatge de coneixement de les lletres9:30 a 10:30Aprenentatge de nombres i jocs10:30 a 11:00Descans11:00 a 12:00Cançons educatives12:00 a 13:00Dinar13:00 a 14:00Descans14:00 a 15:30Jocs lúdics
Quines són les necessitats que es contemplen a aquest horari?
Les
necessitats que es poden observar en aquest horari són: menjar
(esmorzar i dinar) dormir i activitats cognitives com cançons,
plàstica, jocs lúdics, etc.
- Quines rutines hi ha entorn a aquestes necessitats?
Les
rutines que es poden veure estan molt relacionades en cobrir les
necessitats bàsiques dels alumnes com és:
- El moment de l'esmorzar i dinar.
- Moment del descans.
- Activitats de comprensió (exercicis de nombres, lletres i cançons), creativitat (dibuix i plàstica) i lúdiques (jocs i cançons).
- Quins objectius educatius hi ha implícits a aquest horari?
És molt difícil dir
quins objectius tenen a l'aula, ja que ens manca molta informació
com: metodologia del centre, necessitats bàsiques que volen cobrir,
barriada on es troba, nivell econòmic de les famílies, etc. Però amb l'horari que
disposem poden dir els següents objectius:
- respectar els ritmes individuals de cada un dels alumnes.
- Cobrir les necessitats bàsiques com menjar i dormir.
- Fomentar la creativitat, fomentant activitats lúdiques i cognitives.
- Hi ha similituds entre l’horari de la vostra escoleta i amb aquest horari?
La veritat que no hi ha
moltes similituds ja que alternaven diferents activitats com taller,
psicomotricitat, projecte,... Les úniques similituds que hi trobo en
relació a la meva escoleta era cobrir les necessitats bàsiques com
menjar, dormir i higiene. En aquest horari no apareix la higiene i
nosaltres era un punt molt important.
- Quina concepció educativa hi ha darrera aquest horari? I darrera del vostre?
Crec
que aquest centre vol avançar contigus per les edats que tenen els
alumnes. Deixen de banda continguts tan importants com l'expressió,
art, panera de tresors, higiene, tallers, ambients, etc.
Crec
que el seu interes es mirar els resultats i no contemplen els proces
educatiu dels alumnes. Penso que les activitats de nombres i lletres
no són adequades a la seva edat, en canvi, podrien fer activitats
d'exploració i manipulació de diferents objectes i aixi podien
observar diferents textures, mides, formes, colors, etc.
- Que passa entre rutines?
Entre les necessitats
bàsiques com dormir i menjar, podrien alternar diferents activitats
cognitives com: dibuix, nombres i lletres, jocs, etc. En un horari de
l'etapa infantil s'ha d'intercalar activitats relaxades amb aquelles
més mogudes.
7. Aquest horari
es mantindrà en el proper cicle (3-6)?
Penso que aquest
horari està més adreçat a l'etapa de 3-6 que no pas de 0-3. Així
que esperc que els nens de 3-6 ho compleixin, ja que sinó em
donara a pensar que potser amb 3 anys ja faran sumes i restes. A
més, cada curs escolar hauran d'aplicar i augmentar el nivell de
comprensió, per tal de motivar-los.
No hay comentarios:
Publicar un comentario