jueves, 10 de abril de 2014

Indicadors d'una bona pràctica.

Per elaborar el llistat  d’indicadors varem fer tres pautes:

1.      Hi havia tres lectura, on cada persona havia de llegir-la i anotar els seus indicador. La meva lectura era la nombre 2. Els meus indicador varen ser els següents:
-         Actualització en la formació.
-         Pràctica educativa coherent i enriquidora.
-         Flexibilitat pel canvi.
-         Permeabilitat amb el medi.
-         Racionalitat en el funcionament.
-         Poc s’aprèn de respostes com si, no, no se.
-         No està be: penar que es sap tot, tot es fa bé, els demés s’equivoquen.
-         Pràctica educativa individualitzada.
-         L’escola forma part del barri, de la societat.
-         Capacitat de critica per a modificar les pràctiques.
-         Cada grup i persones són diferents, amb ritmes i motivacions.
-         L’aula és un context dinàmic i canviant.
-         El currículum no és un problema sinó una ajuda, amb estratègies.
-         El docent avalua tan els alumnes com a ell mateix.
-         El docent ha de ser coherent, cohesionat i estable.

2.      Tots els companys de la lectura 2, ens varem reunir i varem elaborar un llistat conjuntament. El llistat va ser el següent:
-         Formació continua en base a una pràctica reflexiva.
-         Temps i lloc dedicats a la reflexió.
-         Compromís ètic, moral i polític.
-         Escola oberta a l’entorn (permeabilitat).
-         Atenció a la diversitat (presencia, participació, progrés).
-         Escota i mirada activa.
-         Treball en equip cooperatiu.
-         Centre obert, flexible que s’adapta a contextos i situacions.
-          Planificació, desenvolupament i autoavaluació continua.
-         El currículum com a document de partida, com a document fix.

3.      En grups de tres (na Maria, na Cristina i jo), varen reunir els llistats conjunts i varen elaborar un llistat final. El llistat global és el següent:
-         Equip docent especialitzat.
-         Dedicació de temps i espai a la reflexió dins la pràctica educativa.
-         Formació activa, continua i innovadora dels professionals.
-         Treball cooperatiu dins la comunitat educativa.
-         Currículum obert.
-         Aprenentatge significatiu.
-         Atenció a la diversitat (presencia, participació, progrés)
-         Establir vincles de qualitat dins la comunitat educativa.
-         Escola oberta a l’entorn (permeabilitat)
-         Escolta i mirada activa.
-         Ensenyament individualitzat partint dels interessos dels infants.
-         Planificació coherent i que admet canvis.
-         Agrupaments flexibles de docents i alumnes.
-         Fomentar l’autonomia personal.

-         Resolució de conflictes mitjançant el diàleg. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario