Per elaborar el llistat d’indicadors varem fer tres pautes:
1.
Hi havia tres lectura, on cada persona havia de llegir-la i anotar els
seus indicador. La meva lectura era la nombre 2. Els meus indicador varen ser
els següents:
-
Actualització en la formació.
-
Pràctica educativa coherent i
enriquidora.
-
Flexibilitat pel canvi.
-
Permeabilitat amb el medi.
-
Racionalitat en el funcionament.
-
Poc s’aprèn de respostes com si,
no, no se.
-
No està be: penar que es sap tot,
tot es fa bé, els demés s’equivoquen.
-
Pràctica educativa
individualitzada.
-
L’escola forma part del barri, de
la societat.
-
Capacitat de critica per a
modificar les pràctiques.
-
Cada grup i persones són
diferents, amb ritmes i motivacions.
-
L’aula és un context dinàmic i
canviant.
-
El currículum no és un problema sinó
una ajuda, amb estratègies.
-
El docent avalua tan els alumnes
com a ell mateix.
-
El docent ha de ser coherent,
cohesionat i estable.
2.
Tots els companys de la lectura 2, ens varem reunir i varem elaborar un
llistat conjuntament. El llistat va ser el següent:
-
Formació continua en base a una
pràctica reflexiva.
-
Temps i lloc dedicats a la reflexió.
-
Compromís ètic, moral i polític.
-
Escola oberta a l’entorn
(permeabilitat).
-
Atenció a la diversitat
(presencia, participació, progrés).
-
Escota i mirada activa.
-
Treball en equip cooperatiu.
-
Centre obert, flexible que s’adapta
a contextos i situacions.
-
Planificació, desenvolupament i autoavaluació
continua.
-
El currículum com a document de
partida, com a document fix.
3.
En grups de tres (na Maria, na Cristina i jo), varen reunir els
llistats conjunts i varen elaborar un llistat final. El llistat global és el següent:
-
Equip docent especialitzat.
-
Dedicació de temps i espai a la reflexió
dins la pràctica educativa.
-
Formació activa, continua i
innovadora dels professionals.
-
Treball cooperatiu dins la
comunitat educativa.
-
Currículum obert.
-
Aprenentatge significatiu.
-
Atenció a la diversitat
(presencia, participació, progrés)
-
Establir vincles de qualitat dins
la comunitat educativa.
-
Escola oberta a l’entorn
(permeabilitat)
-
Escolta i mirada activa.
-
Ensenyament individualitzat
partint dels interessos dels infants.
-
Planificació coherent i que admet
canvis.
-
Agrupaments flexibles de docents i
alumnes.
-
Fomentar l’autonomia personal.
-
Resolució de conflictes mitjançant
el diàleg.
No hay comentarios:
Publicar un comentario