martes, 8 de abril de 2014

Article: Les activitats quotidianes

En aquest article es pot observar com les activitats de la vida quotidiana poden tenir un contingut pedagògic i es pot donar una resposta a cada nen de manera individualitzada.

Els espais i materials haurien de formar part del projecte pedagògic. On els nens puguin satisfer les seves necessitats, interessos i competències. A més, les activitats han de mostrar una estabilitat i regularitat, un sentit lògic que fomenti els processos d'explorar, descobrir, conèixer, comunicar, etc.
Alguns moments destacats a la lectura són els següents:
  • Moment de menjar:
Ha de ser un moment tranquil on es pugui conversar en un espai organitzat. També, hi ha d'haver un clima relaxat, sense presses ni pressions als alumnes. En tot moment, els docents han de afavorir l'autonomia, aixi que els utensilis han d'estar a l'abast dels alumnes.
  • Moment de dormir:
És un moment significatiu i simbòlic on els nens es relaxen sense tenir la pressió de la rapidesa. L'espai ha de ser conegut pels alumnes i on puguin tenir objectes seus com: mantes personals, objectes, etc. Els docents han de tenir present que hi ha diferents ritmes d'adormir-se, de son i de despertar-se.
  • El canvi i la neteja personal:
Aquest moment ha de ser molt important per a crear un vincle entre el nen i l'adult. Té un alt valor relacional i simbòlic.
Els nens a partir dels 3 anys ja van controlant els esfínters i per aquest motiu han de començar a llevar-se els bolquers. Aquest canvi està molt relacionat amb el nivell maduratiu neuromuscular. A més, una vegada que s'inicia aquest proces, s'han de dur a terme tan a l'escola com a la llar.



En aquesta lectura puc destacar que el contingut és molt obvi però que moltes vegades ens oblidem. M'ha servit per reflexionar i refrescar que fets tan simples com menjar o dormir, poden dur un alt contingut pedagògic i que els nens aprenguin a ser autònoms.

No hay comentarios:

Publicar un comentario