En
aquest article es pot observar com les activitats de la vida
quotidiana poden tenir un contingut pedagògic i es pot donar una
resposta a cada nen de manera individualitzada.
Els
espais i materials haurien de formar part del projecte pedagògic. On
els nens puguin satisfer les seves necessitats, interessos i
competències. A més, les activitats han de mostrar una estabilitat
i regularitat, un sentit lògic que fomenti els processos d'explorar,
descobrir, conèixer, comunicar, etc.
Alguns
moments destacats a la lectura són els següents:
- Moment de menjar:
Ha
de ser un moment tranquil on es pugui conversar en un espai
organitzat. També, hi ha d'haver un clima relaxat, sense presses ni
pressions als alumnes. En tot moment, els docents han de afavorir
l'autonomia, aixi que els utensilis han d'estar a l'abast dels
alumnes.
- Moment de dormir:
És
un moment significatiu i simbòlic on els nens es relaxen sense tenir
la pressió de la rapidesa. L'espai ha de ser conegut pels alumnes i
on puguin tenir objectes seus com: mantes personals, objectes, etc.
Els docents han de tenir present que hi ha diferents ritmes
d'adormir-se, de son i de despertar-se.
- El canvi i la neteja personal:
Aquest
moment ha de ser molt important per a crear un vincle entre el nen i
l'adult. Té un alt valor relacional i simbòlic.
Els
nens a partir dels 3 anys ja van controlant els esfínters i per
aquest motiu han de començar a llevar-se els bolquers. Aquest canvi
està molt relacionat amb el nivell maduratiu neuromuscular. A més,
una vegada que s'inicia aquest proces, s'han de dur a terme tan a
l'escola com a la llar.
En
aquesta lectura puc destacar que el contingut és molt obvi però que
moltes vegades ens oblidem. M'ha servit per reflexionar i refrescar
que fets tan simples com menjar o dormir, poden dur un alt contingut
pedagògic i que els nens aprenguin a ser autònoms.
No hay comentarios:
Publicar un comentario