Abans d’exposar el DAFO de l’etapa infantil,
explicaré què és el DAFO?
És l’anàlisi d’un centre educatiu que es
fomenta en la identificació, d’una banda , de les debilitats (D) i les
fortaleses (F), que posseeix i l’altre, de les amenaces (A) i les oportunitats
(O) que pot plantejar.
L’objectiu és reflexionar sobre el context on
estam realitzen les pràctiques i sobre com aquest ens facilita o condiciona.
El DAFO és:
-
Debilitat o punt feble (D): factor
intern d’un centre educatiu que pot limitar-ne la bona marxa i la capacitat
d’actuar o d’aconseguir millorar els resultats. Respon a preguntes com: quines
s’hauria de millorar del centre?
-
Amenaça (A): factor de l’entorn
que pot afectar la bona marxa d’un centre educatiu i la capacitat d’actuar o
d’aconseguir millorar els resultats. Respon a preguntes com: què hi ha a
l’entorn del centre que pot afectar la bona marxa de l’escola, incrementar els
riscos o reduir-ne l’èxit?
-
Fortalesa o apunt fort (F): factor
intern d’un centre educatiu que pot facilita l’obtenció de bons resultats o
esdevenir un avantatge. Respon a preguntes com: què es valora del centre? De
què estem satisfets del centre?
-
Oportunitat (O): factor de
l’entorn que pot representar per a un centre educatiu un avantatge o una
possibilitat perquè millori el seu funcionament, els seus resultats o els seus
serveis. Respon a preguntes com: què hi ha a l’entorn del centre que pot
facilitar l’obtenció de bons resultats o esdevenir un avantatge?
El DAFO de l’etapa 0-3 segons les opinions de
les meves companyes de grup són els següents:
D: treballar en
equip
|
A: augment de ratis
|
F: cuina pròpia
|
O: multiculturalitat
|
Segons totes les companyes de classe, el
nostre DAO seria el següent:
D: falten racons, assistencialisme, activisme, no respecte ritmes,
conductisme, autoritari, mateix mestre 0-3, implicació de les famílies, formació
continuada.
|
A: recursos econòmics, espais
petits, autobús, no Internet, gestió, situació geogràfica, retallades,
augment de ràtio.
|
F: moment entrada-sortida, experimentació, família-escola, menjador
educatiu rutines, grups per ritmes.
|
O: aportació material
de les famílies, comportament, zona escolar, bon clima.
|
No hay comentarios:
Publicar un comentario