jueves, 13 de marzo de 2014

Incloure el DAFO d'etapa obligatòria

Abans d’exposar el DAFO de l’etapa infantil, explicaré què és el DAFO?
És l’anàlisi d’un centre educatiu que es fomenta en la identificació, d’una banda , de les debilitats (D) i les fortaleses (F), que posseeix i l’altre, de les amenaces (A) i les oportunitats (O) que pot plantejar.
L’objectiu és reflexionar sobre el context on estam realitzen les pràctiques i sobre com aquest ens facilita o condiciona.

El DAFO és:
-          Debilitat o punt feble (D): factor intern d’un centre educatiu que pot limitar-ne la bona marxa i la capacitat d’actuar o d’aconseguir millorar els resultats. Respon a preguntes com: quines s’hauria de millorar del centre?
-          Amenaça (A): factor de l’entorn que pot afectar la bona marxa d’un centre educatiu i la capacitat d’actuar o d’aconseguir millorar els resultats. Respon a preguntes com: què hi ha a l’entorn del centre que pot afectar la bona marxa de l’escola, incrementar els riscos o reduir-ne l’èxit?
-          Fortalesa o apunt fort (F): factor intern d’un centre educatiu que pot facilita l’obtenció de bons resultats o esdevenir un avantatge. Respon a preguntes com: què es valora del centre? De què estem satisfets del centre?
-          Oportunitat (O): factor de l’entorn que pot representar per a un centre educatiu un avantatge o una possibilitat perquè millori el seu funcionament, els seus resultats o els seus serveis. Respon a preguntes com: què hi ha a l’entorn del centre que pot facilitar l’obtenció de bons resultats o esdevenir un avantatge?

El DAFO de l’etapa 0-3 segons les opinions de les meves companyes de grup són els següents:

D: treballar en equip
A: augment de ratis
F: cuina pròpia
O: multiculturalitat




Segons totes les companyes de classe, el nostre DAO seria el següent:


D: falten racons, assistencialisme, activisme, no respecte ritmes, conductisme, autoritari, mateix mestre 0-3, implicació de les famílies, formació continuada.
A:  recursos econòmics, espais petits, autobús, no Internet, gestió, situació geogràfica, retallades, augment de ràtio.
F: moment entrada-sortida, experimentació, família-escola, menjador educatiu rutines, grups per ritmes.
O: aportació material de les famílies, comportament, zona escolar, bon clima.

No hay comentarios:

Publicar un comentario